سریال مدینه سعی کرده است که عواقب خوردن لقمه حرام را به تصویر بکشد . او با اشاره به اینکه قبلا با سریال تا ثریا به موضوع نزول به طور کامل پرداخته است اما می گوید در سریال مدینه این موضوع از زوایای دیگری مورد بررسی قرار میگیرد.
سیروس مقدم افزود : روزی حلال و حرام بحثی است که اینروزها دست به گریبان مردم جامعه ی ماست و در این سریال سعی کردیم عواقب خوردن مال حرام را به تصویر بکشیم . نقش اصلی ان سریال بر عهده خانم پریوش نظریه است او علت این انتخاب را اینچنین بیان کرد که : انتخاب ایشان به این خاطر است که نخواستیم مخاطب بر اساس دیدی که نسبت به بازیگر دارد در مورد شخصیت این فرد در سریال پیش داوری کند . قصه ی سریال د مورد زنی هست بنام مدینه که پس از فوت همسرش تصمیم میگیرد با پسر خوانده اش کارخانه جهان را اداره کند اما همسر اول جهان مانع بزرگ او در این راه است ….
در سریال مدینه نقش اصلی را خانم پریوش نظریه بازی میکند در نقش مدینه و آتیلانی پسیانی هم نقش جهان را بازی می کند .
مهدی سلطانی نقش عبدی، بهزاد فراهانی نقش بلبل، مجید صالحی نقش عزیز، شبنم مقدمی نقش روحی، رضا رویگری نقش شهرام، مهرداد صدیقیان نقش بهمن، مهرداد ضیایی نقش خسرو، مریم بوبانی نقش طاهره و آناهیتا افشار نقش هانیه را برعهده دارند.
شیوا ابراهیمی، حسن سلطانیان، بهنوش صادقی، لیندا کیانی، داریوش سلیمی، علی صالحی، نوید خداشناس، شیوا خسرومهر، امیر حیدرزاده، علیرضا مهران و کریم قربانی نیز از دیگر بازیگران این سریال هستند. تصویربرداری این سریال از خانه اعظم و عبدی که بهنوش صادقی و مهدی سلطانی نقش آنها را ایفا میکنند، آغاز شده است. اعظم همسر سابق جهان است و دردسرهایی برای مدینه ایجاد میکند.
پخش شده از : آی فیلم
سال پخش: ۹۳
مدت زمان تقریبی هر قسمت : ۴۰ دقیقه
پیامبرگرامی اسلام صلیالله علیه و آله و سلم:
(در معراج) از هیچ آسمانی گذر نکردم مگر اهلش را مشتاق دیدار علی بنابیطالب علیهالسلام دیدم، و در بهشت هیچ پیغمبری نبود مگر اشتیاق دیدار علی بی ابیطالب علیهالسلام را داشت.
الریاض النضره، ج ۳، ص ۱۲۰ ـ ذخائر العقبی، ص ۶۴
اگر تمام درختان قلم، و دریاها جوهر، و جنیّان حسابگر و آدمیان نویسنده شوند نخواهند توانست فضائل علی بن ابیطالب علیهالسلام را اِحصا و شمارش نمایند!
تذکره الخواص سبط ابن الجوزی، ص ۱۳ ـ کفایهالطالب گنجی شافعی، ص ۱۲۴ـ۱۲۳
محافل خود را با ذکر و یاد علی(ع) مُزیّن نمائید.
مناقب ابن مغازلی، ص ۲۱۱
روزی که قیامت برپا میشود و پل صراط بر کناره جهنم نصب میگردد هیچ کس حق عبور از آن را نخواهد داشت مگر اینکه برگه اجازه علی بن ابیطالب را به همراه داشته باشد.
مناقب ابن مغازلی، ص ۱۴۲ ـ فرائدالسمطین، ج ۱، ص ۲۸۹
محبت و دوستی علی بن ابیطالب گناهان را نابود میکند همانند آتش که هیزم را میخورد و نابود مینماید.
کنزالعمال، ج ۱۱، ص ۶۲۱ ـ الفردوس، ج ۲، ص ۱۴۲ ـ الریاض النضره، ج ۳، ص ۱۹۰
سوگند به آن کس که جانم در دست اوست اگر بیم آن نبود که گروهی از امت من درباره تو همان چیزی را که ترسایان درباره عیس بن مریم گفتند ،بگویند، امروز درباره تو سخنی می گفتم که بر هیچ مسلمانی نمی گذشتی ، جز آنکه خاک پایت را به عنوان تبرک بر می داشت.
معجم کبیر طبرانی ج ۱ ص ۳۲۰
کسی که در حق علی شک کند کافر است
بحار النوار ج ۳۸ ص ۱۳۵
یا علی! هر کس از امّت من تو را دشمن بدارد، دیگر برای من مهم نیست او یهودی خواهد مرد یا مسیحی!
الفردوس، ج ۵، ص ۳۱۶ـ مناقب ابن مغازلی، ص ۵۰
احدی از پل صراط عبور نخواهد کرد مگر کسی که علی برای او جواز عبور بنویسید
الریاض النصره ج ۳ ص ۱۳۷
سرلوحه نامه اعمال مومن محبت علی بن ابی طالب است
تاریخ بغداد ج ۴ ص ۴۱۰
مثل علی بین شما همچون مثل کعبه پوشیده است.نگاه کردن بر آن عبادت و آهنگ او نمودن واجب است.
مناقب علی ابن ابی طالب ص ۱۰۷
ای علی اگر کسی خدا را به اندازه نوح عبادت کند و همسنگ کوه احد در راه خدا طلا انفاق کند و ان مقدار عمر کند که هزار بار با پای پیاده حج به جای آورد و سپس در میان صفا و مروه مظلومانه کشته شد اگر ولایت تو را نپذیرد بوی بهشت به مشامش نمی رسد و داخل بهشت نمی شود.
مناقب خوارزمی ص ۶۸
همانا خدا از نور صورت علی بن ابی طالب فرشتگانی آفریده که (خداوند را) تسبیح گویند و تقدیس نمایند و ثواب آن را برای دوستان علی و دوستان فرزندانش ثبت و ضبط کنند.
مقتل الحسین ج ۱ ص ۹۷
ای علی تو مثل سوره قل هو الله احد هستی.هر کس تو را در دل دوست بدارد گوئی یک سوم قران را خوانده است و هر کس تو را در دل دوست بدارد و با زبانش تو را یاری کند گوئی دو سوم قران را خوانده است و هر کس تو را در دل دوست بدارد و با زبانش تو را یاری کند و با دستش به یاریت بیاید همه قران را تلاوت کرده است.
تفسیر نورالثقلین ج۵ ص ۷۰۱
اگر تمام مردم در دوستی و محبت علی بن ابیطالب علیهالسلام یکدل بودند و وحدت کلمه داشتند خداوند آتش جهنم را هرگز نمیآفرید!
مقتلالحسین خوارزمی، ج ۱، ص ۳۸ ـ الفردوس، ج ۳، ص ۳۷۳