دکتر عباسی
استاد رائفی پور
فروشگاه سایت

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

آخرین نظرات

https://www.zahra-media.ir/110/2013/03/n00122494-b.jpg

ردیف پخش فایل صوتی دانلود فایل صوتی شماره جلد شماره درس شماره صفحه شماره سطر توضیحات
۱ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۰۱.mp3 ۳ ۱ ۲۴ ۹ و أما أفلاطون الإلهی فإنه رسمها بأنها خروج عن المساواه
۲ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۰۲.mp3 ۳ ۲ ۲۴ ۹ و أما أفلاطون الإلهی فإنه رسمها بأنها خروج عن المساواه
۳ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۰۳.mp3 ۳ ۳ ۲۷ ۲۲ و جمهور المتأخرین سلکوا هذا المنهج زاعمین إنه منهج الحکمه
۴ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۰۴.mp3 ۳ ۴ ۳۱ ۴ فصل(۱۱)-فی تحقیق القول فی نحو وجود الحرکه
۵ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۰۵.mp3 ۳ ۵ ۳۱ ۴ فصل(۱۱)-فی تحقیق القول فی نحو وجود الحرکه
۶ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۰۶.mp3 ۳ ۶ ۳۳ ۶ الثانی:إنا نقول لعل غرض الشیخ من نفی وجود الحرکه بالمعنی الأول إن الحرکه وصف للجسم
۷ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۰۷.mp3 ۳ ۷ ۳۵ ۸ الخامس:إن الحرکه بمعنی التوسط المذکور لا وجود لها فی الأعیان
۸ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۰۸.mp3 ۳ ۸ ۳۸ ۱ فصل(۱۲)-فی إثبات المحرک الأول
۹ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۰۹.mp3 ۳ ۹ ۳۹ ۶ لکن هنا دقیقه مستعلم بها و هی إنه لابد فی الوجود من أمر غیر الحرکه و غیر قابل الحرکه
۱۰ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۱۰.mp3 ۳ ۱۰ ۴۱ ۳ إن الموروث من الحکماء فی إثبات هذا المرام حجج متکثره
۱۱ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۱۱.mp3 ۳ ۱۱ ۴۱ ۱ فصل(۱۳)-فی دفع شکوک أوردت علی قاعده کون کل متحرک له محرک
۱۲ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۱۲.mp3 ۳ ۱۲ ۴۴ ۲۰ ثم قال إن الفلک غیر قابل للکون والفساد فیکون ماله من الشکل والوضع والمقدار واجب الحصول له
۱۳ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۱۳.mp3 ۳ ۱۳ ۴۵ ۱۳ فمبناه علی الغفله عن أحوال الماهیه و کیفیه ارتباط الجنس بالفصل المحصل إیاه فی النوع المحصل فی الذهن
۱۴ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۱۴.mp3 ۳ ۱۴ ۴۷ ۱ فصل(۱۴)-فی تقسیم القوه المحرکه و فی اثبات محرک عقلی
۱۵ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۱۵.mp3 ۳ ۱۵ ۴۷ ۵ وأیضا منه ما یحرک بأن یتحرک ومنه ما یحرک لا بأن یتحرک
پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۱۶.mp3 ۳ ۱۶ ۴۹ ۱۴ و کذا الأبدان إذا انحرفت امزجتها و مرضت باستیلاء بعض العناصر
۱۷ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۱۷.mp3 ۳ ۱۷ ۴۹ ۲۰ فصل(۱۶)-فی أن کل حادث یسبقه قوه الوجود و ماده تحملها
۱۸ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۱۸.mp3 ۳ ۱۸ ۵۱ ۴ فقد علم أنه لیس لإمکان الوجود مطلقا وجود فی الخارج ثم یعرض له الإضافه فی الخارج
۱۹ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۱۹.mp3 ۳ ۱۹ ۵۵ ۳ خلاصه بحث+ تنبیه-إن بعض الحوادث یکون إمکان وجوده بأن یکون موجوداً فی الماده
۲۰ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۲۰.mp3 ۳ ۲۰ ۵۹ ۱ وهم و اندفاع-فإن قلت إن القوه فی بعض المواضع خیر من الفعل و الفعل شر من القوه فإن القوه علی الشر خیر من الفعل الذی بإزائه
۲۱ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۲۱.mp3 ۳ ۲۱ ۶۱ ۵ فصل(۱۹)-فی حکمه مشرقیه
۲۲ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۲۲.mp3 ۳ ۲۲ ۶۲ ۱۰ و ما ذکر أیضا فیه من أن موضوع الحرکه مرکب من ما بالقوه و ما بالفعل قول مجمل یحتاج إلى تفصیل
۲۳ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۲۳.mp3 ۰ ۰ ۰
۲۴ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۲۴.mp3 ۳ ۲۴ ۶۸ ۱ فصل(۲۱)-فی کیفیه ربط المتغیر بالثابت
۲۵ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۲۵.mp3 ۳ ۲۵ ۶۹ ۳ فصل(۲۲)-فی النسبه الحرکه إلی المقولات
۲۶ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۲۶.mp3 ۳ ۲۶ ۷۰ ۷ وکذا الحرکه فی المقدار فإن الشیء إذا تزاید مقداره فإما أن یکون هناک مقدار واحد باق فی جمیع زمان الحرکه
۲۷ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۲۷.mp3 ۳ ۲۷ ۷۰ ۱۵ واعلم أن الإمام الرازی لما نظر فی قولهم إن التسود یخرج سوادا من نوعه، زعم أن معناه أنه یخرجه إلی غیر السواد
۲۸ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۲۸.mp3 ۳ ۲۸ ۷۴ ۶ وأما القسم الثالث وهو کون المقوله جنسا لهذا فقد ذهب إلیه بعض
۲۹ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۲۹.mp3 ۳ ۲۹ ۷۵ ۱۰ فصل(۲۳)-فی تعیین أن أی مقوله من المقولات تقع فیها الحرکه و أیها لم تقع فیها
۳۰ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۳۰.mp3 ۳ ۳۰ ۷۷ ۲ ولیس ذلک بصحیح مطلقا بل هی کما أشرنا إلیه تجدد تلک المقوله
پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۳۱.mp3 ۰ ۰ ۰
۳۲ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۳۲.mp3 ۰ ۰ ۰
۳۳ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۳۷.mp3 ۳ ۳۷ ۸۵ ۱۲ وأما الذی ذکره الشیخ و غیره فی نفی الاشتداد الجوهری
۳۴ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۳۸.mp3 ۳ ۳۸ ۸۷ ۱ وموضوع کل حرکه وإن وجب یکون باقیا بوجوده وتشخصه إلا أنه یکفی فی تشخص الموضوع الجسمانی
۳۵ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۳۹.mp3 ۳ ۳۹ ۹۰ ۱ والشیخ الرئیس أیضا استصعب ذلک واعترف بالعجز عن إثبات موضوع ثابت فی النبات
۳۶ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۴۰.mp3 ۳ ۴۰ ۹۳ ۹ فصل(۲۵)-فی توضیح ما ذکرنا فی تحقیق الحرکه الکمیه
۳۷ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۴۱.mp3 ۰ ۰ ۰
۳۸ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۴۲.mp3 ۳ ۴۲ ۹۳ ۹ فصل(۲۵)-فی توضیح ما ذکرنا فی تحقیق الحرکه الکمیه
۳۹ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۴۳.mp3 ۳ ۴۳ ۹۶ ۵ فلنرجع إلی ما کنا فیه فنقول الحق:إن الحرکه کما یجوز فی الکم والکیف یجوز فی الصور الجسمانیه
۴۰ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۴۴.mp3 ۰ ۰ ۰
۴۱ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۴۵.mp3 ۳ ۴۵ ۱۰۱ ۱ فصل(۲۶)-فی استیناف برهان آخر علی وقوع الحرکه فی الجوهر
۴۲ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۴۶.mp3 ۰ ۰ ۰
۴۳ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۴۷.mp3 ۳ ۴۷ ۱۰۱ ۱ فصل(۲۶)-فی استیناف برهان آخر علی وقوع الحرکه فی الجوهر
۴۴ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۴۸.mp3 ۳ ۴۸ ۱۰۵ ۶ فصل(۲۷)-فی هدم ما ذکره الشیخ وغیره من أن الصور الجوهریه لا یکون حدوثها بالحرکه بوجه آخر
۴۵ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۴۹.mp3 ۳ ۴۹ ۱۰۴ ۱۱ تنبیه تمثیلی:إن کل جوهر جسمانی له طبیعه سیاله متجدده
پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۵۰.mp3 ۳ ۵۰ ۱۰۸ ۱ فصل(۲۸)-فی تأکید القول بتجدد الجواهر الطبیعیه المقومه للأجرام السماویه والأرضیه
۴۷ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۵۱.mp3 ۳ ۵۱ ۱۱۰ ۱ وأما المخرج فهو جوهر آخر ملکی أو فلکی وأما قدر الخروج فهو الزمان
۴۸ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۵۲.mp3 ۳ ۵۲ ۱۱۴ ۱ والمستقیمات لا تدوم علی اتصالها لتناهی الأبعاد المکانیه کلها
۴۹ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۵۳.mp3 ۰ ۰ ۰
۵۰ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۵۴.mp3 ۳ ۵۴ ۱۱۵ ۱ فصل(۳۰)-فی إثبات حقیقه الزمان وأنه بهویته الاتصالیه الکمیه مقدار الحرکات
۵۱ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۵۵.mp3 ۳ ۵۵ ۱۱۶ ۸ فإن کان جوهرا فلاشتماله علی الحدوث التجددی لا یمکن أن یکون مفارقا عن الماده والقوه الإمکانیه
۵۲ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۵۶.mp3 ۳ ۵۶ ۱۱۸ ۸ قال الشیخ:فی التعلیقات:الغرض فی الحرکه الفلکیه لیس نفس الحرکه
۵۳ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۵۷.mp3 ۳ ۵۷ ۱۲۲ ۱۱ ولیس کما ظن فی المشهور إن هذا الجرم بشخصه عله مطلقه للزمان والحرکه
۵۴ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۵۸.mp3 ۳ ۵۸ ۱۲۳ ۱۱ وبه یتجدد ویتعین الزمانیات وبجرمه یتجدد الجهات والمکانیات
۵۵ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۵۹.mp3 ۳ ۵۹ ۱۲۵ ۳ وأیضا لو تقدم علی الزمان والحرکه شیء هذا التقدم التجددی لکان عند وجوده عدمها
۵۶ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۶۰.mp3 ۳ ۶۰ ۱۲۸ ۱ فصل(۳۳)-فی ربط الحادث بالقدیم
۵۷ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۶۱.mp3 ۳ ۶۱ ۱۳۱ ۲ الرابع:أنا قد برهنا على أن جوهر الفلک بصورته الطبیعیه الوضعیه
۵۸ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۶۲.mp3 ۳ ۶۲ ۱۳۱ ۲ الرابع:أنا قد برهنا على أن جوهر الفلک بصورته الطبیعیه الوضعیه
۵۹ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۶۳.mp3 ۰ ۰ ۰
۶۰ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۶۴.mp3 ۳ ۶۴ ۱۳۳ ۱۵ و لک أن?ترجع و تقول إن هذه الهویات المتجدده المسماه بالصور النوعیه
۱ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۶۵.mp3 ۳ ۶۵ ۱۳۷ ۳ و کل صوره یتحصل بها ماده فتلک الصوره أقدم ذاتا من مادتها
۶۲ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۶۶.mp3 ۳ ۶۶ ۱۳۸ ۱۲ و أما السؤال عن اختصاص کل صوره خاصه شخصیه بوقتها الجزئی
۶۳ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۶۷.mp3 ۳ ۶۷ ۱۴۶ ۴ فنقول قد جوزتم أن یکون الشیء محکوما علیه بالقبلیه و البعدیه
۶۴ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۶۸.mp3 ۳ ۶۸ ۱۴۹ ۲ و کذا کل جسم فهو حادث عندنا محفوف بالعدمین السابق
۶۵ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۶۹.mp3 ۳ ۶۹ ۱۵۴ ۱ لزم أن یکون ذلک الجسم لا متقدما على وجودها و لا على عدمها
۶۶ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۷۰.mp3 ۳ ۷۰ ۱۵۲ ۱۳ فصل(۳۵)-فی احتجاج من یضع للزمان بدایه
۶۷ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۷۱.mp3 ۳ ۷۱ ۱۵۸ ۹ وعما ذکروه ثامنا وهو قریب المأخذ مما سبق إن فی مقدماته علی وجه الذی اشتهر بینهم وجوها من الخلل
۶۸ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۷۲.mp3 ۳ ۷۲ ۱۶۲ ۳ واعلم أن مسأله إبطال التعطیل وإثبات الصانع المبدع الذی یفید الموجودات
۶۹ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۷۳.mp3 ۳ ۷۳ ۱۶۶ ۸ فصل(۳۶)-فی حقیقه الآن وکیفیه وجوده وعدمه
۷۰ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۷۴.mp3 ۳ ۷۴ ۱۶۶ ۸ فصل(۳۶)-فی حقیقه الآن وکیفیه وجوده وعدمه
۷۱ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۷۵.mp3 ۳ ۷۵ ۱۶۹ ۶ فسبیل البرهان علی تحقیق الأقسام علی سیاق ما فی الشفاء هو أن ینظر هل الآن المشترک بین زمانین
۷۲ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۷۶.mp3 ۳ ۷۶ ۹۷ ۴ فکذلک للجوهر الصوری عند استکماله التدریجی کون واحد زمانی مستمر باعتبار و متصل تدریجی باعتبار
۷۳ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۷۷.mp3 ۳ ۷۷ ۱۶۷ ۱۲ وهذا الحاصل أعنی ما یکون له حصول واحد تدریجی لا یکون له آن ابتداء الحصول
۷۴ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۷۸.mp3 ۳ ۷۸ ۱۷۴ ۶ فصل(۳۷)-فی کیفیه عدم الحرکه وما یتبعها
۷۵ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۷۹.mp3 ۳ ۷۹ ۱۷۸ ۱ فإن الماء إذا صار هواءا لم یجز حصول الهوائیه مادام کونه ماءا
۷۶ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۸۰.mp3 ۳ ۸۰ ۱۸۴ ۱ المرحله الثامنه:فی تتمه أحوال الحرکه و أحکامها
۷۷ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۸۱.mp3 ۳ ۸۱ ۱۸۶ ۱ فصل(۲)-فی نفی الحرکه عن باقی المقولات الخمس بالذات
۷۸ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۸۲.mp3 ۳ ۸۲ ۱۸۹ ۱۰ فصل(۳)-فی حقیقه السکون و أن مقابل الحرکه أی سکون
۷۹ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۸۳.mp3 ۳ ۸۳ ۱۹۷ ۱ فصل(۵)-فی حقیقه السرعه و البطء و أنهما لیسا بتخلل السکون
۸۰ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۸۴.mp3 ۳ ۸۴ ۱۹۹ ۷ و منها أن العلامه الطوسی ذکر فی رساله بعثها إلى بعض معاصریه
۸۱ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۸۵.mp3 ۳ ۸۵ ۲۰۱ ۱۵ و لیس إذا کان شیء کالحرکه متعلقا بشیء کالطرف
۸۲ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۸۶.mp3 ۳ ۸۶ ۲۰۱ ۹ فبقی أن یکون لأجل ما منه و ما إلیه و قد مر أنهما متضادان
۸۳ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۸۷.mp3 ۳ ۸۷ ۲۰۵ ۱۲ و الجواب أنه عند کونه أبیض لا یأخذ فی التسود لأن التسود مأخوذ من طبیعه السواد
۸۴ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۸۸.mp3 ۰ ۰ ۰
۸۵ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۸۹.mp3 ۳ ۸۹ ۲۱۷ ۷ فصل(۱۳)-فی تحقیق مبدأ الحرکه القسریه
۸۶ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۹۰.mp3 ۰ ۰ ۰
۸۷ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۹۱.mp3 ۳ ۹۱ ۲۲۰ ۱۳ فصل(۱۴)-فی أن کل جسم لابد وأن یکون فیه مبدء میل مستقیم أو مستدیر
۸۸ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۹۲.mp3 ۳ ۹۲ ۲۲۰ ۱۳ فصل(۱۴)-فی أن کل جسم لابد وأن یکون فیه مبدء میل مستقیم أو مستدیر
۸۹ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۹۳.mp3 ۰ ۰ ۰
۹۰ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۹۴.mp3 ۳ ۹۴ ۲۲۲ ۸ ولما کان امتناع اللاتناهی بحسب الشده وهو أن یقع الأثر فی الزمان
۱ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۹۵.mp3 ۰ ۰ ۰
۹۲ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۹۶.mp3 ۳ ۹۶ ۲۲۹ ۳ أقول جمیع اعتراضاته مدفوعه أما أنه ادعی إن الحرکه بدون المعاوق لا وجود لها
۹۳ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۹۷.mp3 ۰ ۰ ۰
۹۴ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۹۸.mp3 ۳ ۹۸ ۲۳۲ ۷ فصل(۱۵)-فی أن القوه المحرکه الجسمانیه متناهیه التحریک
۹۵ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۰۹۹.mp3 ۳ ۹۹ ۲۳۷ ۱۷ والذی أجاب به الشیخ فی المباحثات عن ذلک من أن السکون عدم ولیس فعلا
۹۶ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۱۰۰.mp3 ۳ ۱۰۰ ۲۳۸ ۱ فلیس یصدر عن قوه الأرض بالسکون فعل و إلا لو صدر فعل کان کونه غیر متناه
۹۷ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۱۰۱.mp3 ۳ ۱۰۱ ۲۲۰ ۱۳ فصل(۱?)-فی أن کل جسم لا بد و أن یکون فیه مبدأ میل مستقیم
۹۸ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۱۰۲.mp3 ۰ ۰ ۰
۹۹ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۱۰۳.mp3 ۰ ۰ ۰
۱۰۰ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۱۰۴.mp3 ۳ ۱۰۴ ۲۴۴ ۱ المرحله التاسعه:فی القدم والحدوث
۱۰۱ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۱۰۵.mp3 ۳ ۱۰۵ ۲۴۹ ۸ فصل(۲)-فی إثبات الحدوث الذاتی:والمذکور فیه وجهان
۱۰۲ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۱۰۶.mp3 ۳ ۱۰۶ ۲۵۰ ۶ فصل(۳)-فی أن الحدوث الزمانی هل هو کیفیه زائده على وجود الحادث
۱۰۳ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۱۰۷.mp3 ۳ ۱۰۷ ۲۵۹ ۲۰ وهو أن یکون للمتقدم من حیث ما هو متقدم شیء لیس للمتأخر ویکون لا شیء للمتأخر إلا وهو موجود للمتقدم
۱۰۴ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۱۰۸.mp3 ۳ ۱۰۸ ۲۵۸ ۶ فصل(۶)-فی کیفیه الاشتراک بین هذه الأقسام
۱۰۵ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۱۰۹.mp3 ۳ ۱۰۹ ۲۶۳ ۴ أقول فیما ذکره موضع أنظار:الأول إن حکمه بأن التقدم والتأخر بین أجزاء الزمان لیس إلا بالطبع غیر صحیح
۱۰۶ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۱۱۰.mp3 ۳ ۱۱۰ ۲۷۱ ۶ فصل(۹)-فی تحقیق الحدوث الذاتی
۱۰۷ پخش فایل صوتی ۱۹۶-۱۱۱.mp3 ۰ ۰ ۰
992 بازدید نظر: »

ارسال نظر

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت